Showing results 1 to 6 of 6

Thread: multiuser project check in not possible (SQL error)

Default multiuser project check in not possible (SQL error)

We successfully created a multiuser project, that worked fine.
    But, since I am now at home, conection via VPN to the fab-network, it is not possible for me, to check in the variable module
    I`m able to check out and in any other module and it is also possible to check out the variable module. only the check in is not possible.

The following error is shown:
    "Cannot initialize the data source object of OLE DB provider "SQLNCLI11" for linked server (local zenon SQL server name)
    SQLState is 42000
    Error code is 7303OLE DB provider "SQLNCLI11" for linked server (local zenon SQL server name) returned message "Unable to complete login process due to delay in opening server connection".
    SQLState is 01000
    Error code is 7412 Execute command failed. Errorcode:11101

any Ideas how to fix this problem?

thx simsuniy

Default AW: multiuser project check in not possible (SQL error)

Hi,

just a blind guess, did the firewall settings change?

Regards

louis.paglaiccetti Gast

Default Re: multiuser project check in not possible (SQL error)

Hello,

Since you can checkout other modules, it is quite strange.

Another thought, Does your project have a large amount of variables? You can check the size of the file variables.cmp?

As the error message states:
    "login process due to delay in opening server connection".

Maybe the file is very large, and due to network latency from the VPN there is a timeout?

Hi

thanks for you ideas

- The Firewall could not be the issue, we deactevated all Firewalls to be sure about that

- The variables.cmp is just a runtime-file? it has about 3 MB (9000 vars)

the "Project_Data.mdf" has about 13 MB but:
    Finally we closed the connection and I deleted the local Project-Copy
    it was no problem to reinsert the project into my workspace from the server
    in this case all data is copied through the VPN - this was easily done!
    so I think, the size coud not be the problem?

any other suggestions?

thanks simsuniy

Ich führe das Thema mal in deutsch fort, es ist für mich onehin kmpliziert genug...

Für die Zukunft werde ich die Verbindung wohl immer häufiger brauchen und leider kann ich immer noch nicht nachvollziehen, warum sich das Variablenmodul nicht einchecken lässt.

nochmals die vollständige Fehlermeldung:
    DBCLI: CheckInSQL - elements in table ProcessVariable could not be checked in. Error: The command contained one or more errors.SQL Server Network Interfaces: Error Locating Server/Instance Specified [xFFFFFFFF].
    SQLState is 42000
    Error code is -1OLE DB provider "SQLNCLI11" for linked server "SAS-BLA\ZENON_2012" returned message "A network-related or instance-specific error has occurred while establishing a connection to SQL Server. Server is not found or not accessible. Check if instance name is correct and if SQL Server is configured to allow remote connections. For more information see SQL Server Books Online.".
    SQLState is 01000
    Error code is 7412OLE DB provider "SQLNCLI11" for linked server "SAS-BLA\ZENON_2012" returned message "Login timeout expired".
    SQLState is 01000
    Error code is 7412 Execute command failed. Errorcode:11101

Wobei SAS-BLA mein Rechner ist - somit die LOKALE Instanz des SQL Servers gemeint ist.
    ich kann zum Zenon Server jede Verbindung problemlos aufbauen, auch via Managementstudio auf die ZenonInstanz zugreifen und dort auch daten ändern.

Ich weiß nicht, welchen Meachanismus Zenon hier für die Synchronisation verwendet, aber ich denke, dass darin das Problem liegt. Ich frage mich aber auch, ob mein PC oder der Server die Kommunikation verhindert.. ?

Gibt es weitere Lösungsanätze?

Vielen Dank

Gruß Simsuniy

Hallo Simsuniy,

Der checkin Mechanismus ist leicht unterschiedlich, abhängig vom Modul.

Die Kommunikation läuft zwischen zenDBSrv und zenDBSrv, zB. wenn ein Checkin für ein Bild im Editor gemacht wird.

Die Kommunikation läuft zwischen lokalen SQL Server und SQL Server auf dem Rechner mit dem Multiuser Server projekt, zB. wenn ein Checkin für eine Variable gemacht wird.

Warum es in diesem Fall über die VPN Verbindung nicht funktioniert lässt sich so aufgrund diesen Informationen nicht sagen. Es ist auf jeden Fall kein generelles Problem. Denkbar wäre dass über die VPN Verbindung zwar ausgehende (initierend) Verbindungen möglich sind, allerdings eine eingehende Verbindung auf ein lokales Listening Socket auf der VPN Client Seite nicht möglich ist.

Am besten wäre es denke ich den lokalen Support zu konaktieren um die Ursache auf den Grund zu gehen. Das Forum eignet sich weniger für solche Anfragen.

Mfg
    Mark